onsdag 25 mars 2009

Pengatajm och för mycket plugg!

Nu har det varit mycket på gång och jag har varit en upptagen människa med mycket att göra. Plugget går över mina öron ibland och det är hanterbart förstås men nära gränsen att vara för jobbigt. Idag har jag setat i skolan sedan klockan 07.00 fast lektionerna började 10.30. Jag fick en del gjort iallafall. Efter skolans slut var jag hungrig så jag traskade hem och åt köttfärssås som jag och Kalle tillagade inatt. Det var behövligt och gav mig energi. Sedan pluggade jag lite på mitt culture - arbete. Mycket intressant faktiskt. Vi skulle skriva lite om ett folkslag (som vi valde själva) som invandrade till USA osv. Vi skulle 'forska' lite om det och förklara varför samt svara på lite frågor. Det är nu klart och inskickat.

Grammatiktentan har vi inte fått tillbaka än, men jag går som på nålar... jag vill verkligen klara det!

Måndagen var tokig.. vi drack på en Måndag! Helt spontant såklart.. Så går det när man får besök från Borlänge. haha. Tur att man hade hemmaplugg igår (Tisdag) för då hann man vara lite seg och äta onyttigt. haha.
Skola imorgon till tolv, sedan jävlar ska jag sova!

Jag är lite arg och tjurig idag för jag har varit sjuk nästan konstant med förkylning och hosta och äckel sen oktober.. och sedan blev jag frisk nu ett tag.. men nu hostar jag IGEN! Fan också! Hostar slem och äckel så bröstkorgen och lungorna gör ont. Nästan så man kräks av trycket. 'jubel'...

Kalle kanske ska sova hos mig inatt igen, och det ser jag fram emot. Han är min stjärna i mörkret, min kramnalle på nätterna, och min pusspåse på dagarna! <3

Nu ska jag äta fil med jordgubbssylt.

Morsning !

Inga kommentarer: