onsdag 18 mars 2009

Plugg och welle

Hejsan mina medmänniskor!

Idag har varit en händelserik dag. Både på gott och ont.
Somnade inte förens fem imorse (vet ej varför) så när jag sedan vaknade klockan sju var jag mäkta trött.
Kalle var dock en ängel och gjorde kaffe i termos till mig. Tack för det hjärtat!
Var i skolan klockan åtta och skrev arbete tills vi började. Lektionen skulle pågå mellan nio och tolv men lärarna hade klantat sig tydligen med scheman osv... vi fick senare reda på att vi började 10.30. TACK!
Jag hade kunnat sova ut minst två timmar till!

Iallafall så väntade vi, och arbetade under tiden, så det var positivt på det sättet. man fick arbeten gjorda! Och man var uppe i tid, men shit vad trött jag är! Kommer nog somna i bra tid ikväll. Great :)

Efter skolans slut vid lunch traskade jag ner mot stan i solskenet. Det var så varmt och skönt att jacka var onödigt. Det var för varmt. Det betyder att våren ät på gång.
När jag kom ner till stan hälsade jag på min gamla gymnasielärare Ann - Marie. Det var jättetrevligt. Hade inte träffat henne på ett tag, och det var mycket att berätta. Vi drack te och diskuterade det mesta om det mesta. :) Jag fick även en försenad julklapp! Tack så mycket :D

Solskenet fortsatte värma staden, så efter skolbesöket vandrade jag vidare mot centrum. Där solade jag med vänner, samt blev bjuden på sushi! Mycket gott, och nyttigt.

Senare när det började kyla på åkte jag hemåt och kikade på filmen 'die welle' med ett par vänner. MYCKET bra film! Det var en film man fastnade för. En film man verkligen tänker på, även efteråt. Gemenskap och sådant, och sen hur det kan gå om man blir allt för manipulerad av omvärlden.. grupptryck, osv.
Har ni inte sett den; GÖR DET!
Den finns ute på Isohunt.com

Iallafall, sitter ensam hemma nu ett tag vilket är skönt. Då får jag lite tid att tänka och plugga och bara vara lite.
Senare bär det av till Kalle och en god natts sömn.

Sen börjar ruljansen imorgon igen. Upp sju, skola till tolv, plugg hemma, bla bla. :)

Imorgon fyller också min älskade vän Kim 20! Gratta henne tycker jag. Glasbanken nästa!

Jag vill avsluta detta blogginlägg med att önska er en trevlig kväll! Det ska jag ha.

Hejdå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en helmysig dag gumman :) Älskar dig massor! <3